Siden februar 2016 har Pasientreiser testet ut en sms-løsning hvor døve, hørselshemmede, personer med stemmevansker eller afasi kan komme i kontakt med pasientreisekontoret i Oslo og Akershus.
Nå håper Pasientreiser at enda flere vil benytte seg av denne muligheten til å kommunisere.
– Så langt har flere testet ny løsning, men vi ønsker oss mange flere, slik at vi kan utvikle og forbedre tilbudet vårt til pasienter, sier kommunikasjonsansvarlig Guri Brenden Lønnerød ved Pasientreiser ANS.
Les mer om hvordan du kan benytte sms-løsningen
Fakta om ny løsning:
•SMS-tjenesten kan benyttes til å bekrefte reise, etterlyse transport eller stille generelle spørsmål om pasientreiseområdet.
•Løsningen er kun tilgjengelig for Pasientreiser Oslo og Akershus. Bor du i andre deler av landet, er dessverre ikke denne tjenesten tilgjengelig i prøveperioden.
•SMS-tjenesten er bemannet i kontorets åpningstid, som er virkedager fra klokken 07.00 til 17.00.