Hopp til innhold

Rapporten viser at hørselssentralene er bevisste sitt ansvar for å samhandle, men at samhandlingen med kommunene likevel er påfallende lav.

IllustrasjonsbildeRapporten viser at det er forbedringspotensial for samhandling mellom hørselssentralene og kommunene. Øvrige hovedfunn i rapporten:

  • God kjennskap til hva som forventes av samhandling.
  • Produksjonspress: Høyt tempo og betydelige begrensninger på kapasitet/bemanning.
  • Lavt volum og liten bredde på samhandlingen.
  • Liten planmessighet på samhandlingen: Uklare rutiner/prosedyrer og svake støttesystemer økonomisk-administrativt og på IKT-siden.
  • Samhandling praktiseres til dels ulikt, både når det gjelder hvem en samhandler med og formen på samhandlingen.
  • Pågående samhandling er som regel initiert av hørselssentralene, med delvis unntak av kurs o.l. som typisk gis på oppfordring fra kommunene.

Les hele rapporten her.

Ved spørsmål, ta kontakt med rapportforfatter Steinar Birkeland på .

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse

Takk for din tilbakemelding