Hopp til innhold

Stikkord for å lykkes med inkludering av hørselshemmede barn i skolen er medvirkning, sosialt nettverk og gode holdninger.

Denne rapporten oppsummerer funnene fra prosjektet «Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede» som NTNU Samfunnsforskning har gjennomført på oppdrag fra Hørselshemmedes Landsforbund (HLF) i perioden 2019–2021. Problemstillinger for forskningsprosjektet har vært:

1. Hvilke faktorer er viktig for å tilrettelegge for en inkluderende opplæring for hørselshemmede elever?

2. Hva kjennetegner inkluderingspraksisen i skolene der deltakerne i forskningsprosjektet går og har gått? 

Rapportens forside. Odd Morten Mjøen, Patrick Kermit og Joakim Caspersen står bak rapporten.

Les rapporten fra NTNU Samfunnsforskning her. 

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse

Takk for din tilbakemelding