Hopp til innhold
Hva gjelder saken?
Personalia
Fødselsnummer (eller D-nummer) må bestå av 11 siffer
Informasjon om saken
Hvilket apparat er tapt/skadet?
Var apparatet i bruk da det ble tapt/skadet?
Forsikring i annet selskap?
Har du siste 3 år fått erstatning for tapt eller skadet høreapparat?
Dokumentasjon
  1. Garantikort /annen utleveringsdokumentasjon. Kopi kan fås ved å henvendelse til apparatets utleveringssted.
  2. Bekreftelse på skade - signert av leverandør.

Hva gjør jeg når uhellet har skjedd?

HLFs erstatningsavtale for høreapparater gjelder alle medlemmer i HLF som har gyldig og betalt medlemskap, samt Garantikort eller tilsvarende utleveringsdokumentasjon på høreapparatet.

Nedenfor finner du en enkel beskrivelse på hvordan du går frem når uhellet først har skjedd.

1. Fyll ut skademeldingsskjemaet på denne siden eller last ned skjemaet. Du kan også kontakte HLF på telefon 22 63 99 00 for å få det tilsendt i posten

2. Send inn det ferdig utfylte skadeskjema til HLF elektronisk eller via posten (adressen står på skjemaet) – sammen med en kopi av tildelingsskjema (tidligere garantikort) eller tilsvarende utleveringsdokumentasjon for ditt høreapparat.

Mangler du tildelingsskjema (tidligere garantikort) eller tilsvarende utleveringsdokumentasjon – henvend deg til utleveringsstedet for høreapparatet ditt. De kan sende deg en kopi. Har du problemer med å skaffe en kopi, så henvend deg på nærmeste postkontor, bank etc. De er behjelpelige med kopiering.

Alle spørsmål vedrørende skader skal rettes til HLF på telefonnummer 22 63 99 00, faks 22 63 99 01 eller epost hlf@hlf.no

Om du ikke benytter det elektroniske skjemaet, send skademeldingen til HLF: HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) Postboks 6652 Etterstad 0609 Oslo

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse

Takk for din tilbakemelding