Jan Torp Pharo
Mob: 906 47 128
Mob: 906 47 128
Mob: 415 60 358
Mob: 951 21 320
Mob: 936 37 876
Mob: 918 78 953
Mob: 454 74 304
Mob: 418 09 156
Mob: 414 60 706
Mob: 909 76 346
Mob: 976 17 477
Mob: 915 47 420
Telefon: 901 09 886
Mob: 901 09 886
Mob: 977 06 501
Mob: 917 08 947
Telefon: 789 92 483
Mob: 415 26 734
Mob: 415 52 681
Mob: 901 32 399
Mob: 970 46 124
Mob: 481 53 914
Mob: 411 01 743
Telefon: 380 95 609
Mob: 938 10 997
Mob: 476 17 755
Mob: 954 50 684
Mob: 926 07 061
Mob: 928 71 263
Mob: 922 10 731
Mob: 480 29 244
Mob: 987 68 417
Mob: 410 08 160
Mob: 970 42 158
Kari Dahl er en av mange frivillige likepersoner i HLF. Som erfaren høreapparatbruker hjelper hun gjerne andre.
- Folk synes det er godt å snakke med en som skjønner hva det å bruke høreapparat dreier seg om, forteller Kari.
Hun fikk sine første høreapparater tidlig på 90-tallet.
- Jeg slet selv med å få høreapparatene til å fungere, og så raskt betydningen av å få personlig hjelp. For meg er det en stor drivkraft å kunne hjelpe andre. Og det er ikke bare eldre som trenger hjelp. Vi har også holdt kurs for hørselshemmede i yrkesaktiv alder og det var mange som ikke var klar over sine rettigheter.
- Mange som bruker høreapparat vet for lite om hørsel, om høreapparater og andre hjelpemidler som er tilgjengelig. Jeg informerer så godt jeg kan og hjelper til med praktiske ting som for eksempel det å bytte slanger til høreapparatet. Jeg forsøker også å motivere til bruk av høreapparat, fordi jeg har sett hvor stor betydning det er for mange å høre igjen.
Kari hjelper høreapparatbrukere som tar kontakt med henne. Hun er også rundt på eldresentre og sykehjem for å hjelpe til, slik at det lille, viktige hjelpemiddelet fungerer som det skal. Hun vet det er med på å gjøre hverdagen bedre.