Ulf Moland
Mob: 414 60 706
Mob: 414 60 706
Mob: 415 52 681
Mob: 480 90 736
Mob: 922 10 731
Mob: 480 29 244
Mob: 418 09 156
Telefon: 380 95 609
Mob: 938 10 997
Mob: 476 17 755
Mob: 954 50 684
Mob: 926 07 061
Mob: 402 47 796
Mob: 913 67 607
Mob: 909 80 009
Mob: 481 01 180
Mob: 411 01 743
Telefon: 755 67 197
Mob: 970 83 479
Telefon: 755 14 223
Mob: 952 39 070
Mob: 970 42 158
Mob: 911 58 147
Mob: 416 63 604
Mob: 454 74 304
Mob: 918 78 953
Telefon: 537 42 248
Mob: 905 03 520
Telefon: 907 57 250
Mob: 907 57 250
Mob: 906 87 599
Mob: 995 81 074
Mob: 926 15 748
Mob: 456 02 083
Mob: 911 14 719
Mob: 901 32 399
Kari Dahl er en av mange frivillige likepersoner i HLF. Som erfaren høreapparatbruker hjelper hun gjerne andre.
- Folk synes det er godt å snakke med en som skjønner hva det å bruke høreapparat dreier seg om, forteller Kari.
Hun fikk sine første høreapparater tidlig på 90-tallet.
- Jeg slet selv med å få høreapparatene til å fungere, og så raskt betydningen av å få personlig hjelp. For meg er det en stor drivkraft å kunne hjelpe andre. Og det er ikke bare eldre som trenger hjelp. Vi har også holdt kurs for hørselshemmede i yrkesaktiv alder og det var mange som ikke var klar over sine rettigheter.
- Mange som bruker høreapparat vet for lite om hørsel, om høreapparater og andre hjelpemidler som er tilgjengelig. Jeg informerer så godt jeg kan og hjelper til med praktiske ting som for eksempel det å bytte slanger til høreapparatet. Jeg forsøker også å motivere til bruk av høreapparat, fordi jeg har sett hvor stor betydning det er for mange å høre igjen.
Kari hjelper høreapparatbrukere som tar kontakt med henne. Hun er også rundt på eldresentre og sykehjem for å hjelpe til, slik at det lille, viktige hjelpemiddelet fungerer som det skal. Hun vet det er med på å gjøre hverdagen bedre.