Hopp til innhold

HLF foreslår at ny lovbestemmelse formuleres slik at også elever med andre behov for tidlig innsats enn lesing, skriving eller rekning, blir ivaretatt.

Tidlig innsats begrenser seg i forslaget til norsk, lesing og regning, og mange behov elever med spesielle utfordringer har, vil falle utenfor det som her prioriteres.

HLF representerer elever som har hørselsutfordringer. Mange av disse har behov for særlig tilrettelegging og flere mottar spesialundervisning. De fleste går integrert i norsk skole.

Forslag om tidlig innsats i form av intensiv opplæring i 1.-4. klasse vil for mange i stor grad ta av for behovet for spesialundervisning på et senere tidspunkt i norsk, lesing og regning. HLF er likevel bekymret for at mange med spesielle utfordringer vil falle utenfor satsningen, og dette må man ta høyde for når man utformer ny lovparagraf.

HLF foreslår derfor at ny § 1-4 formuleres slik at også elever med andre behov for tidlig innsats enn lesing, skriving eller rekning, blir ivaretatt.

Les hele høringsinnspillet her.

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse

Takk for din tilbakemelding