Hopp til innhold

HLF har levert høringsinnspill til Kunnskapsdepartementet om revisjon av nasjonal retningslinje for barnesykepleierutdanningen. I tillegg har organisasjonen levert felles høringsinnspill til retningslinjene for utdanningene av anestesisykepleiere, intensivsykepleiere, kreftsykepleiere og operasjonssykepleiere.

Sentralt i innspillet om barnesykepleierutdanningen står et krav om en ny paragraf i forskriften om kunnskap om barn med funksjonsnedsettelser, herunder hørselstap.

Hele innspillet om barnesykepleierutdanningen kan leses her.

I forbindelse med de øvrige utdanningene mener HLF det er behov for mer kunnskap om kommunikasjon med hørselshemmede for å sikre en dialog hvor alle har muligheter for å få en korrekt forståelse. Videre er det viktig med kunnskap om hvordan hørselshemming kan påvirke både mentalt og fysisk, samt at eldre hørselshemmede ofte kan feildiagnostiseres med demens.

Felles høringsinnspill om anestesisykepleier-, intensivsykepleier-, kreftsykepleier- og operasjonssykepleierutdanningen kan leses her.

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse