Hopp til innhold

Prosjektet utviklet kriterier for et godt skole/hjem-samarbeid når eleven er hørselshemmet og tilhører en etnisk minoritetsgruppe.

Prosjektleder Elisabeth MikkelsenHørselshemmede elever med etnisk minoritetsbakgrunn møter ofte tilleggsutfordringer faglig og sosialt.

Utvikling av god selvrespekt forutsetter at eleven lærer seg å leve med hørselshemmingen på en god måte. Like nødvendig er det at eleven føler seg hjemme både i hjemmets kultur og den norske kulturen. Det gode skole/hjem-samarbeidet er her viktig.

Prosjektet har kartlagt gode samarbeidserfaringer gjort av foreldre, lærere og andre fagpersoner.

Erfaringene er blitt systematiserte og danner grunnlaget for fagrapporten Hørselshemmet - etnisk minoritet samt brosjyren Hørselshemmet og etnisk minoritetsbakgrunn

Hurtiglenke: www.hlf.no/horselshemmetetniskminoritet

Prosjektleder Elisabeth Mikkelsen

 

 

Fant du det du lette etter? Gi oss din tilbakemelding

Takk for at du hjelper oss å lage en bedre tjeneste.
Skriv din tilbakemelding i skjemaet nedenfor.

Dette feltet er påkrevd
Angi en korrekt e-postadresse

Takk for din tilbakemelding