Svar:
Fra 1. januar 2022 er du som medlem av HLF automatisk omfattet av en kollektiv høreapparatforsikring i AIG. Forsikringen er spesialtilpasset og tilrettelagt for medlemmene, og tilpasset NAVs tildelingsskjema (tidligere garantikort). Forsikringen dekker tap og tyveri, samt skader som er så omfattende at høreapparatet ikke kan repareres, men må erstattes med et nytt. Utbetaling (etter fratrukket egenandel kr 1 000) er inntil kr 6 000 for ett høreapparat, og inntil kr 12 000 dersom begge apparatene skades i ett og samme skadetilfelle.
For at forsikringen skal gjelde må årets medlemskontingent være betalt.
Meld skade til AIG her.
Husk alltid å få med følgende når du melder en skade:
- Kopi av Garantikort eller tilsvarende utleveringsdokumentasjon
- Kopi av faktura/kvittering på kjøp av nytt høreapparat
- Bekreftelse fra politiet på at ranet/tyveriet av høreapparatet er politianmeldt
- Annen relevant dokumentasjon
For skader oppstått frem til 31. desember 2021 eller tidligere gjelder følgende:
Ta kontakt med HLF og få tilsendt et skadeskjema, eller last ned skadeskjema her. Skjemaet er også tilgjengelig på HLFs nettside og kan leveres elektronisk. Ferdig utfylt skadeskjema skal sendes til HLF. Påse at alle nødvendige opplysninger er utfylt, og legg ved kopi av tildelingsskjema (tidligere garantikort) eller tilsvarende utleveringsdokumentasjon. Alle henvendelser om skader frem til 31. desember 2021 eller tidligere, skal rettes til HLF.